DUO


Algemeen

DUO! We krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Het kan wel eens zijn dat je het niet eens bent met hoe DUO op jouw probleem heeft gereageerd of je weet niet zo goed hoe je zelf een bezwaar kan sturen naar DUO. Als dat het geval is kan je contact met ons opnemen, wij nemen dan het probleem van je over of wij adviseren jou hoe je het best kan handelen.

 


Wil je een bezwaar of klacht indienen?

Je kan als student zelf bezwaar in dienen bij DUO, of je kan ons machtigen dit namens jou te doen. Door jouw bezwaar over te dragen maak je het voor je zelf makkelijker omdat wij vanaf dan jouw probleem overnemen en namens jou het oplossen. Houd er wel rekening mee dat een bezwaarschrift binnen 6 weken na ontvangst van de oorspronkelijke brief opgestuurd moet worden. Enkel als je een goede reden hebt voor het te laat opsturen kijkt DUO nog naar jouw bezwaar.

Als je een klacht wilt indienen bij DUO kan dat hier. Als je problemen heeft met hoe DUO jouw klacht heeft behandeld kun je ook nog een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

 


Wat gebeurt er na het indienen van een bezwaarschrift?

Als DUO een antwoord heeft gestuurd op jouw bezwaarschrift heeft gestuurd, dan kan dat op 2 manieren uitpakken: ze zijn het eens of oneens met het bezwaar. Als het bezwaar wordt afgewezen kun je bij de arrondissementsrechtbank een beroep indienen. Wij mogen je helaas dan niet meer vertegenwoordigen, maar wij kunnen je wel in contact brengen met een geschikte advocaat die dan het stokje van ons overneemt.

 


 

Direct in contact komen met een van onze medewerkers?